Hoe tevreden zijn NETQ Healthcare klanten? Wat gaat goed en wat kan beter?

Door: Peggy van der Pol

3-2-2021

Klanttevredenheidsonderzoek 2020

Ieder jaar ronden we af met een klanttevredenheidsonderzoek. Inzicht krijgen via vragenlijsten is immers onze business. Voor de medewerkers en de directie van NETQ Healthcare is het belangrijk hoe onze klanten NETQ Healthcare en ons product ervaren. Naast individueel contact en verschillende klantbijeenkomsten, willen wij ook via metingen steeds aansluiten bij de behoeften van onze gebruikers en die van hun cliënten.

Respons

Het responspercentage was met 21 procent (33/160) niet veel anders dan verleden jaar (48/183). We hebben enkele personen geëxcludeerd die niet meer in dienst waren. We zijn ons er natuurlijk van bewust hoe druk de werkdagen van onze klanten zijn. Dus 1/5 vinden we lang niet slecht voor een klanttevredenheidsonderzoek. Onze waardering voor de deelnemers is dan ook immens!

Overeenkomend met ons klantenbestand, is meer dan tweederde van de respondenten werkzaam in de GGZ. Ook de jGGZ, medische centra (ziekenhuis of kliniek) en universiteiten zijn vertegenwoordigd.

De strategie om specifiek zorgverleners en managers uit te nodigen heeft ook gewerkt; vier op de tien respondenten viel in een van deze groepen. Dit helpt ons een bredere indruk te krijgen van de beleving van NETQ Monitoring, omdat ons dagelijks contact toch vooral met functioneel beheerders en applicatiebeheerders is.

Kernresultaten

De korte kernset van vragen ging over de betrouwbaarheid, klantvriendelijk, kwaliteit en communicatie van NETQ Healthcare als bedrijf in het geheel, plus de populaire Net Promotor Score (NPS) vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u NETQ aanbeveelt bij collega-zorginstellingen?’

Overall komen we uit op een 7.8 gemiddeld. In 2019 lag dit rond een 7.5.

Optimaal leren en transparantie

Dit jaar konden we lekker vlot uit de voeten met de KTO resultaten. We hadden immers vorig jaar het KTO herontworpen, en de de KTO2020 dataset geanalyseerd en direct deze pagina gegenereerd in R Markdown. Oftewel, we geven een compleet transparante rapportage over onze resultaten. En we vertellen u ook hoe we daarvan leren.

Want dat vinden we het belangrijkst. Niet de resultaten van een losse meting, maar een proces waarin we continu leren en verbeteren. En onze passie voor meten en data delen we graag met u.

Laten we de resultaten van dichterbij bekijken via onderstaande tabs.

Kernresultaten in beeld

Een dikke 8 geven onze klanten ons gemiddeld, als het gaat om onze betrouwbaarheid, klantvriendelijkheid, kwaliteit en communicatie. Het meest gegeven antwoord (de modus) voor de kwaliteit is zelfs een 9.Vorig jaar scoorde communicatie het minst De laagst gegeven beoordelingop deze kernfactoren is een 6. We zijn blij met deze tevredenheid, en dat de ontevredenheid die vorig jaar door een van de respondenten met een 2 werd geuit, inmiddels verleden tijd is. Hoezee, geen twee!

betrouwbaarheid

klantvriendelijkheid

kwaliteit

communicatie

aanbevelen

Verdieping

Gezien de variatie aan respondenten, gaven we na de korte kernvragen de keuze om ook verdiependen vragen te beantwoorden over de onderwerpen:
  1. Het softwareproduct NETQ
  2. NETQ medewerkers
  3. NETQ Informatieverstrekking

1. Product NETQ Monitoring in beeld

10 respondenten beantwoorden extra vragen over het product, NETQ monitoring.

De beoordeling van de betrouwbaarheid van de software is van een 6.8 naar een 8.2 gestegen, zonder een score onder de 7. Het lijkt er op dat onze investering in automatisch testen en de ontwikkeling ‘onder de motorkap’ vruchten af werpt in een stabiel product.

Ook de kwaliteit en toegevoegde waarde worden gemiddeld prima beoordeeld, al kan er aan het gebruiksgemak met een 6.5 nog wat gesleuteld worden volgens deze respondenten. Het is ook wel een flexibel systeem, waardoor het soms complex is in te richten.

betrouwbaarheid

kwaliteit

gemak

toegevoegde waarde

2. Medewerkers in beeld

De 6 respondenten die specifieke vragen over ons NETQ-ers beantwoordden, waren erg enthousiast. Gemiddeld krijgen we op bijna alle aspecten een 9! J

betrouwbaarheid

klantvriendelijkheid

kennisniveau

meedenken

informeren

bereikbaarheid

3. Communicatie in beeld

7 resondenten lieten weten wat zij van de communicatie vinden. Met gemiddeld tussen 7.6-8.5 was deze score ruim een punt hoger dan verleden jaar.

release notes